1. პროექტის სახელწოდება: აბისის ისტორიული ძეგლები და სალოცავები
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1–2 წინადადებით: სოფელში არსებული ისტორიული ძეგლებისა და სალოცავების შესახებ ხალხში და ისტორიულ წყაროებში გაბნეული ამბების კვლევა- ძიება.
3.პროექტის სრული აღწერა: მოსწავლეები ეცნობიან საკუთარი სოფლისა და იქ არსებული ძეგლების ისტორიასა და კულტურას.მონაწილეობას ღებულობენ ტაძრებთან დაკავშირებულ პრობლემების გადაჭრაში.
მოსწავლეები იყოფიან სამ ჯგუფად
I ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას სოფელში არსებული სალოცავების "საჯვარესა" და "შვიდ მაისის" ანუ "მაცხოვარლხენის" შესახებ.
II ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას აბისის ციხე–დარბაზის შესახებ, რომელიც მდ. ფრონის მარჯვენა ნაპირას დგას. ის აუგია აზნაურ ზაალ მახვილაძეს 1754 წელს. იგი სამი ნაწილისაგან შედგება: საკუთვრივ ციხე–დაბაზის, ჩრ. მხრიდან მოშენებული ოთხკუთხა კოშკის და სამხ. მხრიდან მიდგმული ნათლისმცემლის ეკლესიისაგან.
მოსწავლეები ისაუბრებენ ციხის მნიშვნელობაზე, რომელმაც აბისელებს დიდი დახმარება აღმოუჩინა ლეკიანობის დროს. ისაუბრებენ ციხის დღევანდელ მდგომარეობაზე. რომელიც დღეს ყველა აბისელის პრობლემაა. ასევე 2008 წელს ჩატარებულ სამუშაოებზე.
III ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას სოფლის დასავლეთით მდებარე "წმინდა მარინეს" ეკლესის შესახებ.იგი x-xi საუკუნეშია აშენებული. შეკეთებულია xix საუკუნეში. xx საუკუნის დასაწყისში კი კოლმეურნეობა ეკლესიას საწყობად იყენებდა.
დროთა განმავლობაში ის ისევ შესაკეთებელი გახდა. 2007 წლის ზაფხულში მოძღვრის მამა შალვას (აბუაშვილი) და სოფლის მოსახლეობის დახმარებით დაიწყო მისი გაწმენდა. მოითხარა გარედან კედლის გარშემო მიწა, გაილესა და გალამაზდა.
სამივე ჯგუფი გაეცნობიან ისტორიულ ძეგლებსა და სალოცავებს.
ინფორმაციას შეკრებენ სოფლის უხუცესებისაგან. ისტორიულ ფაქტებს კი ინტერნეტის საშუალებით მოიძიებენ შემდეგ მისამართზე google.com. ინფორმაციას შეინახავენ ფაილში.
4. პროექტის სესაძლო აქტივობები: სოფლის ძეგლების შესახებ ისტორიული კვლევის ჩატარება და მისი წარდგენა კლასის წინაშე. ფაქტების დადგენა, წყაროების მოძიება და კრიტიკა. ჯგუფური მუშაობა.
5. მონაწილეთა ასაკი: მეცხრე კლასი
6. ვადები/ხანგრძლივობა: სამი კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შექმნას: მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ კვლევის უნარი, გაესაუბრებიან სოფლის მოსახლეობას და უშუალოდ მათგან მოისმენენ ამბებს საკუთარი სოფლის კულტურული მემკვიდრეობის შესახებ. მოაწყობენ პრეზენტაციას.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები: წიგნები, თაბახის ფურცლები, ფოტოაპარატი, კომპიუტერი და პროექტორი.
9. სასარგებლო სხვებისათვის: ამ პროექტზე მუშაობა მოსწავლეებსა და მსმენელებს საშუალებას მისცემს უფრო მეტი გაიგონ საკუთარი სოფლის შესახებ. ასევე გაუჩნდებათ სურვილი ამ ძეგლების შენარჩუნებისა.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ამ პროექტის განხორციელებით მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ უნარ–ჩვევებს სხვადასხვა საგნებში: საქართველოს ისტორია (არქეოლოგია), საქართველოს გეოგრაფია და საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენება.
11. პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი): ლია მიქელაძე
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: liamiqeladze@gmail.com
13. პროექტის ვებ–გვერდი: liamiqeladze.blogspot.com
III ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას სოფლის დასავლეთით მდებარე "წმინდა მარინეს" ეკლესის შესახებ.იგი x-xi საუკუნეშია აშენებული. შეკეთებულია xix საუკუნეში. xx საუკუნის დასაწყისში კი კოლმეურნეობა ეკლესიას საწყობად იყენებდა.
დროთა განმავლობაში ის ისევ შესაკეთებელი გახდა. 2007 წლის ზაფხულში მოძღვრის მამა შალვას (აბუაშვილი) და სოფლის მოსახლეობის დახმარებით დაიწყო მისი გაწმენდა. მოითხარა გარედან კედლის გარშემო მიწა, გაილესა და გალამაზდა.
სამივე ჯგუფი გაეცნობიან ისტორიულ ძეგლებსა და სალოცავებს.
ინფორმაციას შეკრებენ სოფლის უხუცესებისაგან. ისტორიულ ფაქტებს კი ინტერნეტის საშუალებით მოიძიებენ შემდეგ მისამართზე google.com. ინფორმაციას შეინახავენ ფაილში.
4. პროექტის სესაძლო აქტივობები: სოფლის ძეგლების შესახებ ისტორიული კვლევის ჩატარება და მისი წარდგენა კლასის წინაშე. ფაქტების დადგენა, წყაროების მოძიება და კრიტიკა. ჯგუფური მუშაობა.
5. მონაწილეთა ასაკი: მეცხრე კლასი
6. ვადები/ხანგრძლივობა: სამი კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შექმნას: მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ კვლევის უნარი, გაესაუბრებიან სოფლის მოსახლეობას და უშუალოდ მათგან მოისმენენ ამბებს საკუთარი სოფლის კულტურული მემკვიდრეობის შესახებ. მოაწყობენ პრეზენტაციას.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები: წიგნები, თაბახის ფურცლები, ფოტოაპარატი, კომპიუტერი და პროექტორი.
9. სასარგებლო სხვებისათვის: ამ პროექტზე მუშაობა მოსწავლეებსა და მსმენელებს საშუალებას მისცემს უფრო მეტი გაიგონ საკუთარი სოფლის შესახებ. ასევე გაუჩნდებათ სურვილი ამ ძეგლების შენარჩუნებისა.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ამ პროექტის განხორციელებით მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ უნარ–ჩვევებს სხვადასხვა საგნებში: საქართველოს ისტორია (არქეოლოგია), საქართველოს გეოგრაფია და საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენება.
11. პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი): ლია მიქელაძე
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: liamiqeladze@gmail.com
13. პროექტის ვებ–გვერდი: liamiqeladze.blogspot.com
No comments:
Post a Comment